Starptautisko Raketlona (FIR) sacensību noteikumi


Skatīt Rakeltona (LRF) noteikumu prezentāciju.



1. Ievads.

Raketlons ir sporta veids, kurā jūs ar pretinieku izspēlējat četrus sporta veidus – galda tenisu, badmintonu, skvošu un tenisu. Raketlona mačs ietver četrus setus, katru savā sporta veidā. Uzvarētājs ir labākais rakešu spēlētājs.   Šis dokuments ietver oficiālos Raketlona noteikumus saskaņā ar Internacionālo Raketlona Federāciju (International Racketlon Federation). www.racketlon.net

1.1 Raketlona definīcija.

Šādiem trim pamatprincipiem jābūt iekļautiem, lai sports tiktu klasificēts kā Raketlons:

  • Spēlē jābūt iekļautiem sekojošiem četriem sporta veidiem: galda tenisam, badmintonam, skvošam un tenisam.
  • Spēlei jābūt būvētai uz Raketlona mača principu, ka divas tās pašas personas (pāru spēlē pāri) savā starpā izspēlē katru no četriem sporta veidiem – ar identiski noformētiem setiem katrā sporta veidā.
  • Tiek ieskaitīta katra izspēle. Spēlētājs (pāris), kurš kopsummā uzvar visvairāk izspēles ir Raketlona spēles uzvarētājs.

Jebkurš sporta veids, kas sevī ietver trīs iepriekšminētos principus ir Raketlons. Jebkurš sporta veids, kas ir saistīts ar vairāku rakešu sportu kombinēšanu varētu tikt saukts par ‘’multi - rakešu sportu’’ – bet tas nav Raketlons.

1.2 Katra atsevišķā sporta veida noteikumi

2. Vienspēļu noteikumi

2.1 Partiju secība.

  • No mazākām uz lielākām raketēm.


Setiem jābūt izspēlētiem šādā secībā: galda teniss, badmintons, skvošs, teniss.

2.2 Punktu skaitīšana.

  • Katru setu spēlē līdz 21 punktam. Nepieciešams 2 punktu pārsvars.


Katra izspēle noslēdzas ar punktu, ko iegūst izspēles uzvarētājs. Katra seta uzvarētājs ir spēlētājs, kas pirmais sasniedz 21 punktu. Izņemot pie rezultāta 20 – 20 kad sets tiek pagarināts, līdz kāds no spēlētājiem iegūst 2 punktu pārsvaru. Līdz ar to sets var beigties, piemēram, ar rezultātu 22 – 20 vai 25 – 23, bet nekad ar 21 – 20.

  • Raketlona spēles uzvarētājs nav tas, kurš uzvar visvairāk setos, bet gan tas, kurš kopsummā savāc visvairāk punktus. Tas nozīmē, ka ir iespējams zaudēt trīs no četriem setiem, tomēr uzvarēt spēli.
  • Ja kāds no spēlētājiem vēlas, mačs ir jāpārtrauc, ja vien (a) uzvarētājam ir pietiekams punktu skaits, lai spēles iznākums būtu skaidrs – UN (b) pārējim punktiem nav nekādas nozīmes. (Ņemiet vērā, ka grupu spēle kādreiz var tikt izšķirta skaitot kopējo punktu starpību. Tādā gadījumā tiek piemērots (b) un pārējiem punktiem var joprojām būt nozīme grupas spēles gala rezultātā un šādā gadījumā katrai spēlei jābūt izspēlētai līdz galam.)
  • Tiebreak.


Ja pēc četriem setiem abiem spēlētājiem ir pilnīgi vienāds punktu skaits, tad, lai noteiktu uzvarētāju, tiek piemērots „Gummiarm Tiebreak” skatīt zemāk.

2.3 Servēšana un laukuma puses.

  • Izloze.
    Servēšanas secība un laukuma puses katrā no četriem sporta veidiem tiek ar vienu izlozi noteikta pirms spēles sākuma, ievērojot sekojošo:
    Izlozes uzvarētājs izvēlas vai servēs vai uzņems servi galda tenisā. Spēlētājs, kurš sāks servēt galda tenisā, uzņems servi badmintonā, sāks servēt skvošā un uzņems servi tenisā.
    Katrā setā (protams, izņemot skvošu), spēlētājs, kurš sāk ar serves uzņemšanu, izvēlas kurā laukuma pusē sākt attiecīgo setu.
  • Katram divas serves.
    Ik pēc diviem punktiem serve pāriet otram spēlētājam. Pirmā no abām servēm ir jāservē no labās puses (protams, izņemot galda tenisu). Otrā serve jāservē no kreisās puses.
  • Maiņa pie 11.
    Tiklīdz kāds no spēlētājiem sasniedzis 11 punktus, spēlētāji apmainās laukuma pusēm.
  • Pēc 20 – 20 serve pāriet ik pēc katra punkta līdz seta iznākums ir izšķirts. Pirmās divas serves ir no labās puses, nākamās divas no kreisās utt.
  • Tenisā servētājam ir divas iespējas – pirmā vai otrā serve – tāpat kā normālā tenisā. Šī kārtība gan nav derīga Gummiarm Tiebreak izspēles gadījumā, skatīt zemāk.

Šī seta pagarinājuma punktu ieguvējs automātiski kļūst par visas spēles uzvarētāju. Servētājs izdomā lozēšanas likteni. Uzvarētājs izvēlas kurš no abiem servēs vai kas spēlēs no beigām vienspēles punktu tiebrake.

2.4 Gummiarm tiebreak. (Uzvarētāja noteikšana neizšķirta gadījumā)

  • Viens punktus tenisā nosaka uzvarētāju neizšķirta gadījumā
    Ja pēc 4 setiem abiem spēlētājiem ir pilnīgi vienāds punktu skaits, tiek izspēlēts viens papildus punkts tenisā, zināms kā „Gummiarm („gumijas rokas”) Tiebreak”. Šī viena izšķirošā punkta uzvarētājs kļūst arī par visas spēles uzvarētāju.
  • Izloze nosaka servētāju un laukuma puses.
    Servētājs tiek noteikts izlozējot. Izlozes uzvarētājs izvēlas vai nu to, kurš sāks servēt, vai arī laukuma pusi. Izlozes zaudētājam, attiecīgi, paliek atlikušā izvēle. Servētājs izvēlas no kuras puses (labās vai kreisās) servēt.
  • Viena serve.
    Lai mazinātu servētāja priekšrocību, Gummiarm Tiebreak izspēlē nav otrās serves, ir tikai viena serve.

Laika intervāli un nepārtraukta spēle.

  • 1 minūte pie 11
    Ne vairāk kā 1 minūtes pārtraukums ir atļauts pie 11 (t.i. kad kāds no spēlētājiem sasniedzis 11 punktus) katrā setā.
  • 3+3 minūtes starp setiem.
    Pārtraukums starp setiem ir ne lielāks „3 + 3” minūtes. Tas nozīmē: (a) iesildīšanās pirms nākamā sporta jāsāk 3 minūtes pēc iepriekšējās spēles beigām. (b) Nākamajam setam ir jāsākas ne vēlāk kā 6 minūtes pēc iepriekšējā seta beigām.
  • Nepārtraukta spēle
    Spēle cik vien tas iespējams jāspēlē to nepārtraucot. Tiesnešiem ir tiesības sodīt spēlētājus par šī noteikuma pārtraukšanu.
  • Ierobežotie pārtraukumi.
    Spēlētāji var īsi pārtraukt spēli, ja vēlas padzerties un nepieciešams noslaucīt seju ar dvieli tikai pēc katriem pieciem punktiem (pēc 5, 10, 15 punktiem, utt.). Ja šis noteikums tiek pārkāpts, tiesnesim ir tiesības sodīt spēlētāju. Ja sviedri nopil uz galda tenisa galda, badmintona korta utt., tad, protams, spēlētājs drīkst izmantot dvieli jebkurā laikā, lai tos noslaucītu.

2.6 Uzvedība kortos.

Jebkurā pārkāpuma gadījumā, kā, piemēram, lamāšanās, draudēšana pretiniekam, raketes kropļošana, vilcināšanās, bīstama spēle, utt., spēlētājs tiek sodīts sekojoši (vienas spēles ietvaros):

  • Pirmais incidents – brīdinājums,
  • Otrais incidents – spēlētājs zaudē punktu,
  • Trešais incidents – spēlētājs zaudē setu,
  • Ceturtais incidents – spēlētājs zaudē maču un tiek diskvalificēts no turnīra.

2.7 Traumas.

  • 5 minūtes vienreiz.
    Katram spēlētājam atļauts viens 5 minūšu traumas pārtraukums katrā mačā.
  • Asiņošanas apturēšana.
    Ja traumas rezultāta kaut kas asiņo, tad iepriekš minētais noteikums darbojas līdz brīdim, kamēr pilnībā uzlikts plāksteri/saites.
  • Sadursmes pagarinājums.
    Ja trauma gūta sadursmes rezultātā ar pretinieku, tiesnesis var ļaut spēlētājam izmantot tik daudz laika, cik nepieciešams un, ja nepieciešams, sodīt kādu no spēlētājiem.

2.8 Rekomendācijas.

Organizatoriem būtu jāpieprasa nēsāt aizsargājošās brilles skvošā visās klasēs, izņemot Elites.

 
Atbalstītāji